Shopping in Quito - Oudejaarsavond - El Teleferiqo

• Gepost op zondag 24 januari 2010 om 16:37
  • door filip.debeuf@mail.com
We waren blij toen we na de lange reis naar Quito eindelijk toekwamen in ons hostel. 's Avonds hebben we nog een lekkere lasagne gegeten in het restaurant van het hostel, handig! En dan zijn we vroeg ons bedje in gekropen.

De volgende middag zijn we na de chek-out te voet vertrokken naar een ander hostel. Ondanks dat de prive-kamers allemaal volzet waren sprak dit hostel ons meer aan. We wouden zeker in een leuk hostel zijn voor oudejaarsavond en daar hadden we een dorm wel voor over.
Daar eenmaal aangekomen duurde het eventjes voor dat we een kamer hadden (iemand had niet uitgecheckt, waardoor wij naar een andere kamer moesten verhuizen enzo...). We hebben onze bagage afgezet en zijn daarna gaan shoppen.
Na 4 maanden travel-kledij (afritsbroeken, lelijke fleeces, trekkerschoenen, enzo...) had ik (Sangita) zin om leuke kleren te kopen voor oudjaarsavond.
We gingen eerst onze laatste peruviaanse soles wisselen en gingen dan richting shoppingcentrum El Jardin. In het begin verliep het shoppen niet zo vlot, ik was op zoek naar een kleedje en het enigste dat ik kon vinden was lelijke rommel. Na al een hele tijd in het shoppingcentrum rond te hebben gelopen had ik dan eindelijk een leuk kleedje gevonden. Nog even de prijs checken en dan richting kassa. Of ja dat dacht ik toch, maar toen bleek het kleedje 400 dolar te kosten! Oeps, een beetje boven budget... typisch!
Filip is nog naar de kapper geweest maar kleren hebben we die namiddag niet gevonden.
's Avonds zijn we nog eens Mexicaans gaan eten, mmmmmmm :p En de rest van de avond hebben we doorgebracht rond het vuurtje op het dakterras van ons hostel. Super gezellig.

De volgende dag was het weer tijd voor shoppen! We gingen nog eens terug naar shoppingcentrum El Jardin en waagde ook ik mij aan de equadoraanse kapper. Spannend, als dat maar goed komt! Ik had er in het begin niet veel vertrouwen in maar al bij al ben ik best blij met het resultaat. De dag voordien hadden we heel het shoppingcentrum al gezien en dus besloten we om naar een andere te gaan, namelijk El Bosque.
Daar vond ik al snel een kleedje maar de meeste winkels spraken ons niet echt aan. Dan nog maar eens met de taxi terug naar El Jardin (de taxichaufeurs hebben die dag goed aan ons verdiend!). Na nog een volledige dag shoppen hadden we dan eindelijk beide een feest-outfit.
Voor Filip een nieuwe broek, een hemd en nieuwe schoenen en voor mij een kleedje, kort truitje, sjaal, schoenen en panty's. Laat oudjaar nu maar komen! Zeker nog het vermelden waard was onze pannenkoek die we 's middags hebben gegeten, voor Filip een pannenkoek met spinazie, tomaat en kaasen voor mij een pannenkoek met vanille ijs, banaan, chocolade, nootjes en slagroom! Af en toe mag je je wel eens laten gaan he. Het was heerlijk!
's Avonds organiseerde ons hostel een grote bbq op het dakterras. Tijdens het eten leerden we onder andere een Deens koppel (Ia, Eszban) en een Amerikaans koppel (Shelly en Travis) kennen. We dronken een wijntje of pintje (of misschien ook wel meer dan 1...) en het was super gezellig aan tafel. Om 12 uur staken we wat vuurwerk af en was het tijd voor een echte Ecuadoriaanse traditie, namelijk de popverbranding. Dit is een traditie waarbij een levensgrote stoffen pop wordt verbrand waarop men schrijft wat men niet wilt meenemen naar het nieuwe jaar. Deze zaken worden dan samen met de pop verbrand en achter gelaten in het oude jaar. Na deze popverbranding en wat vuurwerk was het tijd om het nachtleven in te duiken. Ons hostel had een busje voorzien en we vertrokken met zo'n 20-25 mensen richting Mariscal, de uitgaansbuurt in Quito. We kwamen terecht in danscafe Tequila Sunrise. Het was er vooral heel gezellig omdat we er met een hele bende waren. Na 2 uurtjes waren we de R&B en de zatte dansende vrouwen op de toog (het was een beetje marginaal..) beu en besloten om samen met Jenna naar discotheek Bleus te gaan. Dit was ons aangeraden door een verkoopster uit het shoppingcentrum, ze zouden er elektronische muziek draaien. Joepie!
Daar eenmaal aangekomen met de taxi moesten we wel even aanschuiven en de inkom bleek niet zo goedkoop maar eenmaal binnen was het dik feest!
Het was een grote discotheek met heel veel mensen en met goede elektronische muziek. We kwamen onmiddelijk in de sfeer en waanden ons in de Noxx in Antwerpen. We dansten er tot in de vroege uurtjes en om half 6 lagen we dan moe maar zeer tevreden en een beetje zatjes in ons bed.

De volgende dag hebben we (vooral ik) de hele dag in ons bed gelegen. De combinatie alcohol en hoogte gaan blijkbaar niet zo goed samen... In de late middag was het tijd voor kater voedsel: chips en fruit. 's Avonds zijn we nog iets gaan eten en daarna vroeg gaan slapen.

De volgende dag zijn we met de taxi naar new-town gereden om te informeren voor excursies naar de vulkaan Cotopaxi en naar het amazonewoud.
We boekten bij reisagentschap Gulliver een 2 daagse trekking die ons (hopelijk!) tot aan de top van de 5897 meter hoge actieve vulkaan zou brengen. Spannend!
Om ons voor te bereiden gingen we 's middags naar de teleferiqo. We aten er eerst een broodje en na lang aanschuiven bracht deze teleferiqo ons op een hoogte van 4100. Eenmaal aangekomen wandelden we richting de top van de daar achterliggende berg van zo'n 4700 meter. Het was mooi weer en we hadden er een prachtig uitzicht over de vallei en de stad, de bergen en de vulkanen. Het was een behoorlijke klim met enkele steile stukken en na zo'n 2 uur stappen besloten we bij gebrek aan gepaste schoenen (sandalen) niet tot helemaal aan de top te klimmen (nog zo'n 100 meter verder). We daalden terug af en namen de teleferiqo terug naar beneden. Daar namen we de taxi richting El Jardin om nog maar eens te gaan shoppen. We hadden nog handschoenen, sjaals en zonnebril nodig. Als afsluiter aten we op het bovenste verdieping van het shoppingcentrum een heerlijke gourmet. Echt lekker.
Toen we klaar waren met eten bleek het shoppingcentrum al gesloten en was het een ware doolhof door de parkeergarage om de uitgang te vinden.
We zijn terug naar het hostel gegaan en hebben daar eerst onze rugzakken voor de beklimming van de Cotopaxi gemaakt en zijn dan gaan slapen.

Comments

The comments to this entry are closed.