Tanguy Veys was er vroeg bij vanmorgen. Het Oost-Vlaamse provincieraadslid, dat door zijn zelfverklaarde grote ijver en grondige dossierkennis het de bestendige deputatie bijzonder lastig maakt, is namelijk in zijn gat gebeten door een uitspraak van N-VA-voorzitter Bart De Wever in Het Nieuwsblad.
Dat Veys, die trouwens zelf geen onbesproken verleden heeft, uit zijn archief een foto uit de oude doos opdelft waarop De Wever en Jean-Marie Le Pen staan, is echter aan de kleine kant. Of solliciteert Veys hiermee opnieuw openlijk bij Blokwatch?
Bart Van Belle op 26 mei 2005
om 10:28 | Link ![]()
Ik ben zeker geen heilig boontje, maar ik ontken dit dan ook niet. In bovenvermeld geval heb ik evenwel altijd mijn onschuld staande gehouden.
Zie: http://www.tanguyveys.be/wie.php
Je werd toch ooit veroordeeld wegens een relletje met een linkse student?
Klopt en klopt niet. Ik werd naar aanleiding van een incident tijdens een pamflettenactie in februari 2000 aan het Gentse studentenrestaurant in de Overpoortstraat door rechter Alain Bloch veroordeeld in eerste aanleg wegens slagen en verwondingen tot 2 maand effectief. In beroep kreeg ik gelukkig opschorting van straf. Ik was onschuldig en dat heb ik ook altijd volgehouden. Maar ik kon dat natuurlijk niet bewijzen.
Tanguy Veys op 26 mei 2005 om 13:05
rukker
noway op 26 mei 2005 om 14:11
"Opschorting van straf" is dat niet een veroordeling door de rechtbank zonder straf, en zonder vermelding in je strafregister? Een "ja, het is bewezen dat je schuldig bent, maar je moet de bak niet in" van de rechter?
En zo ja, waar slaat de "klopt en klopt niet" van meneer Veys dan op? Op een linkse betoger?
binnenpretjes op 26 mei 2005 om 14:44
Klopt dat ik veroordeeld ben.
Klopt niet dat ik slagen heb uitgedeeld.
Tanguy Veys op 26 mei 2005 om 15:26
Je werd toch ooit veroordeeld wegens een relletje met een linkse student?
Klopt en klopt niet. (...)
Mis dus, want het klopt wél. Tanguy Veys is veroordeeld door de rechtbank.
binnenpretjes op 26 mei 2005 om 16:56
schitterend citaat van de N-VA-voorzitter en er zit de facto nog waarheid in ook ! Misschien kan Dewinter wat (levens)ervaring opdoen bij de kabouters van het Plopsaland !
Vlaamse groet
Wim De Waegenaere op 26 mei 2005 om 19:10
Aan de foto van de toen nog jonge Bart De Wever te zien voelde hij zich duidelijk toen al in Plopsaland.
Nu, enkele jaartjes ouder en kilo's zwaarder, kan hij zeker solliciteren voor kabouter Smul...
Tanguy Veys op 26 mei 2005 om 20:17
De pot verwijt de ketel eens te meer dat hij zwart ziet.
Net voor het posten van deze commentaar dacht ik nog wat citaten van FDW in het Parlement boven te moeten halen om deze uitspraak te staven, maar ondertussen heeft de heer Veys mijn punt al meer dan bewezen.
"Aan de foto van de toen nog jonge Bart De Wever te zien voelde hij zich duidelijk toen al in Plopsaland.
Nu, enkele jaartjes ouder en kilo's zwaarder, kan hij zeker solliciteren voor kabouter Smul..."
Het gewicht en de leeftijd van De Wever hebben hier geen bal mee te maken. Als je anderen gaat beschuldigen van platvloerse opmerkingen, moet je zelf niet twee seconden later hetzelfde doen. Een invloedrijk politicus met een kabouter uit een kinderprogramma vergelijken is nu niet meteen hoogstaand debaten.
Oh, ik was het bijna vergeten. Het Belang mag alles, maar als een ander het doet is het verkeerd. Daar heb ik al genoeg ervaring mee.
Ik ben er immers zeker van dat u weet waar ik het over heb, ook al bent u na mijn reactie niet meer teruggekeerd. Indien niet moet u maar eens een kijkje nemen op mijn website. Ik ben er zeker van dat bepaalde *katernen* uw geheugen zullen opfrissen.
Bert Dobbelaere op 26 mei 2005 om 20:35
Mijn verwijzing naar Plopsaland kwam er enkel nadat een N-VA'er met zijn reactie de bal zo mooi voor de goal legde, dat ik hem enkel hoefde binnen te trappen. En na je weblog bekeken te hebben met je "beschouwingen over het VB", weet ook ik welk kabouterniveau aan jou besteed is...
Tanguy Veys op 27 mei 2005 om 00:02
Wat een indrukwekkende redenering, ik sta volledig perplex van zo'n come-backvermogen, meneer.
Heeft men u nooit verteld dat naast de kwestie reageren bij niet-geïndoctrineerden eigenlijk niet werkt?
Het ging er dus niet om dat iemand anders de "bal" al dan niet "voor de goal gelegd had". Het ging erom - en énkel hierom - dat u anderen beschuldigt van platvloerse opmerkingen en dan twee seconden later iemand uitlacht om zijn postuur. Dat is gewoon hypocriet. Dat u daarnaast toegeeft dat het u nog eens makkelijk was gemaakt, maakt het nog een tandje erger. Het was immers niet eens gevat of origineel, dat hebt u nu zelf toegegeven.
Fraai, hoor.
En als ik dan toch van zo'n kabouterniveau zou getuigen, nodig ik u vriendelijk uit op een gefundeerde manier dit (http://s94317709.onlinehome.us/wordpress/2005/04/12/vrije-meningsuiting-ole/) eens te weerleggen. Misschien deze keer de tekst effectief lezen, maakt het allemaal nog zo gemakkelijk.
Bert Dobbelaere op 28 mei 2005 om 00:44
Tjah, na zoveel wijsheid van uw kant gehoord te hebben, kan ik alleen maar zwijgen...
Tanguy Veys op 30 mei 2005 om 06:36
kritiek geven kunnen ze allemaal om ter best,ze zouden beter eens hun hand op hun eigen kop leggen,als ze die tenminste weten staan,en eens kijken welke kloot eronder staat.
Vlaams Belang MOET aan de macht komen,zij doen tenminste iets om Vlaanderen te redden,de rest denk aan zijn eigen zak en laat de bevolking overompelen door allochtonen die hier de baas komen spelen.
Waar hebben onze voorvaderen dan voor gevochten,om nu een vreemdeling hier zijn erfenis te zien om zeep helpen??
Dank u Verhofstadt,als u de allochtonen zo graag ziet,verhuis dan met hen mee,en neem onze Beke ook maar mee.
harley op 3 juni 2005 om 21:10
Beste Belangers,
Ik kan het nog altijd niet begrijpen dat er nog sympathie is voor Mijnheer Bart De Wever, als voorzitter van de partij die met de verkiezingen en het samengaan met cd&v al zijn kiezers gewoon in de ballen geschopt heeft. Splitsing Brussel- Halle - Vilvoorde, ik hoor het hem nog van de daken schreeuwen, ipv met zijn ogen toe te zitten in het vlams parlement zou hij beter eens zijn ogen en oren wijd open houden en luisteren naar wat Mijnheer De Winter te zeggen heeft. Misschien zou hij dan eens beseffen dat Vlaanderen, ons dierbaar Vlaanderen(van de Vlaams Belangers toch) grotendeels gestuurd wordt door de Waalse grillen en fucking homo Diruppo. Leer eens op uw poten staan, en word groter en slimmer, eigen volk eerst, en dan de rest, en niet omgekeerd, zoiets blijft niet duren.....
Met Vriendelijke groet
Vbj voorzitter Evergem
Simoens Bjorn
Simoens Bjorn VBJ voorzitter Evergem op 20 juni 2005 om 17:58
Ja, je onschuld aantonen in een interview over je gewaardeerde fractie- en partijgenoot Marc Joris, afgenomen door... je gewaardeerde fractie- en partijgenoot Marc Joris.
Zo kan ik het ook.
En nee, je hebt geen slagen uitgedeeld, Tanguy. Het waren schoppen. Opschorting van straf na een veroordeling is géén vrijspraak. Of krijg je Leo Delcroix-streken? 'Ja en nee, klopt en klopt niet, waar en niet waar'... Jezus Tanguy, ben jij een VB'er of een tsjeef?
"Natuurlijk kan ik het niet bewijzen". Tiens, dat is dan pech. De aanklagers konden blijkbaar wél hun klacht bewijzen. Hoezo dan onschuldig? De bewijslast ligt bij de aanklager, weet je nog? En aan die bewijslast is in die zaak voldaan. Je hebt opschorting van straf gekregen: wees daar blij om, erken dat je in de fout bent gegaan en gebruik die meevaller naar goeie christelijke traditie om je te bezinnen over je wegen en er zelf beter van te worden. Als méns bedoel ik dan, niet als partijslaaf. Er is meer vreugd in de hemel om één bekeerling dan om duizend vromen.
Het VBJ is sowieso te zuurstofarm en te troebel om als kweekvijver voor het VB te kunnen dienen, Tanguy. Het enige wat je daar eigenlijk doet, is een stel marginalen zich met belastinggeld laten bezatten in de hoop dat tussen pot en pint een paar van je hooggestemde idealen blijven hangen. Ik zou er maar niet te hard op rekenen. Maar goed, het houdt ze van de straat, enfin, meestal toch. En voor jou is het een broodwinning.
Al weet ik niet zeker of 'wiens brood men eet, diens woord men spreekt' een bijbelvers is.
tegast op 22 juni 2005 om 21:46
On topic dan maar: volgens Tanguy Veys mogen we over het VB dus niet zeggen wat we willen. En om dat af te dwingen, zijn blijkbaar alle middelen goed. Vrije meningsuiting, iemand?
tegast op 22 juni 2005 om 22:05
In de aanklacht stond niet dat ik geschopt heb.
Ik heb geen probleem met het gelul van De Wever, maar ik heb wel een probleem met schijnheilig gelul.
De Wever moet anno 2005 niet klagen over de toespraken van Dewinter, terwijl hij zelf kwijlend stond aan te schuiven om toch maar een handje te mogen geven aan Jean-Marie Le Pen en vol adoratie Le Pen te mogen aanhoren.
Tanguy Veys op 23 juni 2005 om 15:10
Tanguy, je gooit een boel zaken door elkaar. Het gaat er niet om, wat er in de aanklacht stond. 'Slagen en verwondingen' is de juridische omschrijving van een misdrijf, waarvoor je schuldig bevonden en veroordeeld bent. Punt, andere lijn, zaak gesloten wat mij betreft.
On topic:
Dat je geen probleem met het gelul van De Wever hebt, geloof ik niet. 'De Wever zou beter een toontje lager zingen'; 'De Wever moet niet klagen over de toespraken van Dewinter': dat zijn geen woorden van iemand die geen probleem heeft met andermans gelul, schijnheilig of niet.
Bovendien bewijst je reactie, de publicatie van de foto, dat je niet tolereert dat mensen zich terecht of onterecht kritisch uitlaten over je partij of je werkgever.
Loyauteit is mooi, maar je moet niet overdrijven. Tot nader order zeggen we hier wat we willen, over wie we willen, zolang we niet aanzetten tot haat of discrimineren op grond van afkomst, etnie, geloof of overtuiging. Maar dat weet jij ook.
Als je denkt dat de opmerking van De Wever laakbaar is, kun je klacht indienen bij het CGKR of zelfs gewoon bij de politie, wegens laster en smaad. Waarom deed je dat niet?
Je hebt die foto, die niks te maken heeft met Dewinter of de kwaliteit van zijn toespraken - dàt is waar de kritiek van De Wever over ging - gepubliceerd, om De Wever terug te pakken omdat hij kritisch is geweest voor Dewinter.
Daarmee heb je zijn kritiek niet weerlegd: je hebt alleen het imago van je partij bevestigd als een stel onverdraagzame kruidjes-roer-me-niet met een bijzonder twijfelachtige moraal.
Het systematisch aanvallen en - door het publiceren van 'compromitterende' foto's - intimideren van mensen die zich kritisch over een partij uitlaten, is een praktijk die thuishoort in dictatoriale regimes.
Dat jij je daarop toelegt - want het is niet de eerste keer - , zegt meer over jouw politieke visie dan je mooie interviews op je webstek doen.
Als we dit mogen verwachten als het cordon sanitaire ooit wordt doorbroken, kun je het de andere partijen niet kwalijk nemen, dat ze daarvoor niet staan te springen.
Als je het VB voor eeuwig van de uitvoerende macht wil weghouden, ben je dus heel goed bezig. Jammer voor je kiezers.
tegast op 23 juni 2005 om 18:34
Over het klop- of schopincident: het slachtoffer protesteerde geweldloos tegen de actie van VB door de studenten in het studentenrestaurant de kans te geven de VB-flyers onmiddellijk in een vuilnisbak te deponeren. Hij liep verwondingen op toen hij van de trap viel door het geduw en gestamp van Tanguy Veys.
Nog iets anders over Tanguy: met zijn blog hoopt hij mee te drijven op het succes van dit hippe fenomeen. Alleen, zoals wel vaker bij deze jongens, speelt hij het spel niet volgens de regels. Om van een blog te kunnen spreken moeten gebruikers kunnen reageren op de site en moeten die reacties zichtbaar zijn voor het publiek. Bij Tanguy geen reactiemogelijkheid, alleen zijn persoonlijke zieke kijk op onze maatschappij.
Is de stoere Tanguy die prat gaat op zijn moed om tegen de stroom in te roeien bang dat er weinig heel zou blijven van zijn stellingen als hij reacties toe zou laten?
tegast op 21 juni 2006 om 17:51